יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

הנשמות החזירו טובה


הם עמדו שם כמה חברים יחד, ראו עליהם שהם ממש נבוכים הם רוצים משהו אך אינם ניגשים.
הרב ח' אחד האברכים בכולל "שומע תפלה" הבחין בהם עומדים שם ומיד ניגש אליהם לראות אם אפשר לעזור להם במשהו, (האברכים כבר רגילים שלכותל המערבי מגיעים כל מיני אנשים שלא תמיד יודעים מה בדיוק מתפללים ואיך בדיוק...) הוא מיד מציע את עזרתו וכבר מתכונן להראות להם היכן אפשר למצוא ספרי תהילים וסידורים, אך הם מתחילים להסביר שהם לא צריכים עזרה הם כבר דווקא כן התפללו, בכל זאת הוא מבין שהם כן רוצים ממנו משהו.
הרב ח' לא בדיוק מצליח להבין אותם, והם גם לא ממש מצליחים להסביר את עצמם, נראה שהם נמצאים בסערת רגשות לא פשוטה.
הוא מבקש מהם לפנות לפינה שקטה ולהתיישב, אולי, כך הוא אומר להם נוכל להבין האחד את השני טוב יותר.
הם לוקחים כסאות ומתיישבים בצד, לא לפני שהם מוודאים שהם לא מפריעים לשאר האברכים בכולל.
השקט סירב להישבר למשך כדקה שנדמו לנצח, הרב ח' הבין שמשהו כנראה עובר עליהם והוא נתן להם את השקט עד שאחד מהם התחיל בגמגום קמעה לגולל סיפור מדהים ביותר שקשורה דווקא להרב ח. וחבריו האברכים של כולל "שומע תפלה".
ידענו שהתפללתם עליו כאן, הגענו לכאן כי היום הוא היום ה-40 מאז שהתחלתם להתפלל על החבר שלנו ניר והיום גם התבשרנו שבעזרת ה' ניר חזר להכרה מלאה, אך לא ציפינו כלל לפגוש אתכם כאן מתפללים עליו ועושים עליו מי שברך מיוחד...
ראש הכולל הרב ראובן צבי כהנא שליט"א
עם אברכי הכולל בסדר הלימוד במוצאי שבת בחצות הלילה
הרב ח. מסביר להם שהוא ושאר חברי הכולל כלל לא מכירים לא את ניר ולא את הסיפור שלו, אך הם באמת מתפללים עליו מידי יום והוא שמח לשמוע את הבשורה המרנינה.
הנערים שנראים במבט חיצוני כנערים חילוניים, נראים מופתעים מאוד מהמשפט האחרון של הרב ח', מה זה נקרא אתם לא מכירים לא אותו ולא את הסיפור שלו? אז זה אתם שמתפללים עליו כל יום? ואיך בכלל אתם מתפללים עליו בכזו השתתפות אמיתית בצער המשפחה כאילו ואתם חלק ממנה?
אחרי שהרב ח' מסביר להם את מטרת הכולל שכל כולה חסד של אמת, הם עוד יותר משתאים, אך מתחילים להבין שכנראה עדיין ישנם אנשים שדואגים גם על אחרים, ובאמת.
כעת הם מבקשים מהרב ח', תן לנו לספר לך את הסיפור של ניר בכדי שתוכל לספר אותו לשאר אברכי הכולל ובעצם לכל אחד ואחד, שידעו מה פועלים התפילות שלכם במקום הגדול הזה ואחרי כזה לימוד של חסד של אמת.
הסיפור של ניר, הם מספרים, מתחיל בעצם בלילה הראשון של חנוכה, החלטנו כמה חברים מהתיכון לצאת למושב בצפון הארץ שם גר היום אחד מאתנו, בכדי לעשות שם את הדלקת הנר הראשון של חנוכה.
אנחנו גרים באזור המרכז, וסיכמנו לצאת יחד לקראת שעות אחה"צ, עם אוטובוס שייקח אותנו לטבריה ושם נחליף אוטובוס שמגיע למושב אליו רצינו להגיע.
כבר ביציאה העניינים לא בדיוק הסתדרו, ניר איחר ולא הגיע כפי שסיכמנו, התקשרנו אליו וסיכמנו שאנחנו יוצאים ושהוא יגיע לטבריה באוטובוס הבא, עשינו חשבון שאם לא יהיה לו פקקים הוא יוכל לתפוס את האוטובוס השני איתו רצינו להמשיך, האוטובוס של ניר היה אמור להגיע בדיוק כשהאוטובוס השני אמור לצאת, קיווינו שכך אכן יהיה ושהכל יסתדר, ויצאנו לדרך.
הגענו לטבריה, חיכינו שם כ-20 דקות לאוטובוס השני תוך כדי ששמרנו על קשר עם ניר איפה בדיוק הם נמצאים, הבנו ממנו שהאוטובוס שלו כבר נמצא בתוך העיר והם כבר ממש מגיעים, הסברנו לו בדיוק איפה לרדת ועל איזה אוטובוס לעלות, אנחנו כבר ישבנו על האוטובוס וניסינו לעכב את הנהג, אך הוא התעקש שברגע שיגיע שעת היציאה שלו הוא לא יתעכב ולו לרגע.
השעון כבר מראה על דקה אחת לפני מועד היציאה, וניר עדיין לא נראה באופק.
בשניה שהאטובוס שלנו סגר את הדלתות ראינו את ניר יורד מהאוטובוס שלו ורץ לכיון האוטובוס שלנו שכבר התחיל לצאת מהתחנה ברוורס, ניר רק צעק לנו בטלפון תעכבו אותו אני כאן, וניתק.
עוד לא הספקנו לראות איפה הוא בדיוק נמצא, ופתאום התחלנו לשמוע בליל של צעקות וצרחות לכיוון האוטובוס, אנשים התחילו לדפוק על האוטובוס מבחוץ וצרחו על הנהג שיעצור.
הנהג נבהל ועצר מיד.
מה בדיוק התרחש שם אנחנו לא ממש זוכרים, אבל כעבור כמה דקות כבר הבנו שהאוטבוס שלנו דרס בשוגג את ניר שרץ לכיוונו מאחור, והנהג כנראה לא הבחין בו.
ירדנו מיד מהאוטובוס לראות מה בדיוק קרה, אבל לא נתנו לנו לגשת לשם, כוחות ההצלה עבדו עליו דקות ארוכות עד שפינו אותו לביה"ח כשהוא מחוסר הכרה.
יצרנו קשר עם הוריו של ניר, ואיכשהו הצלחנו להסביר להם שמשהו קרה לניר, ושיגיעו מיד לביה"ח פוריה בטבריה, שם הוא מאושפז, ושם גם אנחנו נמצאים.
אביו של ניר שהוא יהודי מאמין ושומר מסורת, ביקש מאתנו לחפש ספרי תהלים ולהתפלל עליו, ואמר שהוא כבר יוצא לדרך.
האברכים באמירת נשמת כל חי
הידוע כמסוגל לכל הישועות
כעבור כשעה וחצי הם הגיעו, הרופאים כבר המתינו להם בחוץ, פניהם לא בישרו טובות.
במילים קצרות הם הסבירו שניר סובל מפגיעה רב מערכתית, ושהוא נמצא כרגע בניתוח מורכב ומסובך מאוד, ושצריך נס בכדי שהוא יצא מזה חי בכלל, ואפי' אם כן הוא כבר ישאר צמח.
אנחנו לא שמענו את מה שהרופאים אמרו לאביו של ניר, אבל לפי הבעות פניו נראה היה שהמצב לא כ"כ גרוע, הוא היה נראה די רגוע.
ניגשנו אליו לנסות להבין מה בדיוק המצב ומה הרופאים אמרו שלא כ"כ הבהילו אותו, אך מתברר שהרופאים דווקא כן מנבאים שחורות.
ניסינו להבין אם כך מהיכן הרוגע, ומה פשר השלווה הנסוכה על פני אביו של ניר.
שאלנו אותו על כך, וכמה שהתפלאנו לפני כן התפלאנו עוד יותר אחרי תשובתו.
הוא הסביר לנו שבדרך לבית החולים הוא יצר קשר עם יהודי יקר מירושלים שמחזיק כולל אברכים שלומדים לשם שמים ולשם חסד של אמת לעילוי נשמתם של יהודים שלא זכו להניח אחריהם זש"ק, ושהוא תרם סכום הגון לטובת הכולל בכדי שהאברכים יתפללו על ניר 40 יום רצופים בכותל המערבי שריד בית מקדשינו מקום שהשכינה הק' לא זזה משם מעולם, ואף הוסיף סכום נוסף בכדי שיעשו בשבילו גם "מי שברך מיוחד" כל לילה אחרי התפילה.
ולכן הוא אמר, הוא רגוע, הוא כבר שמע מכמה יהודים שנעזרו בהם בעת צרה, וכולם ראו ישועות גדולות, והוא בטוח שגם הוא יראה ניסים ונפלאות, ושתחזיות הרופאים לא יתממשו.
מיד קבלנו ע"ע ללמוד גם אנחנו משניות עבור אותם נשמות ולהתפלל עבור ניר 40 יום רצופים, בדיוק כמו שיעשו עבורו בכולל בכותל.
אבא של ניר יצר קשר עם ראש הכולל שהעביר לנו במייל רשימה של היהודים עבורם צריך ללמוד משניות, וביקש מאתנו שנתפלל עבור ניר רק אחרי הלימוד ושנבקש מאותם נשמות שעבור הטובה שעשינו לנשמתם שיואילו בטובם להשפיע רחמים מרובים על ניר, ראש הכולל הסביר לנו שזה גם מה שהאברכים עושים, ובעז"ה בתפילה זו של מנין יהודים במקום קדוש זה של הכותל המערבי בשעת רצון זו של חצות הלילה אחרי לימוד זך וטהור של חסד של אמת, רואים ישועות גדולות.
ועכשיו – מסיימים החברים של ניר את הסיפור – כמו שאמרנו לך בהתחלה באנו לכאן היום להמשיך בתפלה ולסיים כאן במקום הקדוש הזה את ה-40 יום, ולהודות על הנס הגלוי שראינו לנגד עינינו ממש.
כשנפרדו הנערים מהרב ח', הוא אפי' לא ניסה להסתיר את הדמעה הסוררת שגלשה במורד לחיו היישר אל תוך זקנו ההדור.

מה מסתתר מאחורי ההבטחות


(מתוך עלון מקום המקדש היוצא לאור ע"י כולל שומע תפלה)

הם כבר היו על סף ייאוש, הישועה לא נראתה באופק והתקווה החלה אט אט להתרחק מליבם הדואב, היה זה בפעם המי יודה כמה, שמר פ. חזר עם בתו הבוגרת ששערותיה החלו להלבין זה מכבר, מפגישה בעיר מרוחקת אשר הענינים התנהלו דוקא טוב בהרבה מאשר בפעמים הקודמות והיה נראה – בעיניהם עכ"פ – שאכן הפעם יזכו לחזור לביתם אחרת מאשר במפעמים הקודמות, כאשר עתה יחזור עם בתו המאורסת שסוף סוף רואים חיוך על פניה המיוסרות לאחר כל התלאות והקשיים שהיו מנת חלקה עד היום, אך אכן רבות מחשבות רצונות וציפיות בלב איש אך עצת ה' היא תקום, וכיוון שמשמים עדיין לא הגיע זמנה, מוכרחים היו לחזור גם הפעם בפחי נפש מאוכזבים וכאובים עד עמקי נשמתם כלעומת שבאו ומיואשים מתקווה כאשר בעל כרחם הם מתחילים להשלים ולהתרגל למצב העגום ולמציאות הטופחת שיתכן ונגזר עליה משמים להישאר רווקה כל ימיה.

זו לא פעם ראשונה שמר פ. מבקר בארץ הקודש, כאשר יוצא לו לעיתים לא רחוקות במיוחד לבקר בארץ ישראל לצורך עסקיו המסועפים, אך הפעם החליט מר פ. להקדיש את כל הביקור למטרה אחת בלבד והיא לבקר בביתם של גדולי ישראל לחזות בנועם קדשם ולהתברך מפיהם וכך גם להתחזק באמונה מברכותיהם הטהורות והמסוגלות לכל דבר, באחד הביקורים זכה לבקר בבית הגאון רבי ישראל גרוסמן זצוק"ל אשר כל יהודי מצא אצלו את מקומו, הגר"י זצ"ל קיבלו בסבר פנים יפות ושאלו למצבו ומצב משפחתו, מר פ. הרגיש שיש לו כאן אוזן קשבת למכאוביו ולייסורי נפשו וזרם דמעותיו פרץ החוצה והחל לגולל פני הגר"י זצ"ל את הקשיים העצומים שעברו עד עתה בענין מציאת זיווג לבתו הבוגרת וכוחם אין עוד איתם לשבוע עוד ועוד אכזבות שהיו מנת חלקם די והותר עד עתה.

בכייתו של מר פ. הגיעה לאזנה של הרבנית ע"ה שישבה בחדר הסמוך, ללא שהיות הביאה יין ומזונות לשולחן וביקשה ממר פ. ובתו שישתו לחיים לכבוד השמחה, מר פ. נדהם בחשבו שהרבנית לא הבינה את הבעיה ודימתה לעצמה שהיא כבר מאורסת, ולכן ניסה להסביר לה בדרך כבוד את כל הענין, אך היא בשלה מתעקשת שישתו לחיים, הוא עשה כדבריה, ואז אמרה הרבנית ע"ה "הנני מבטיח לך שבקרוב ממש תמצא זיווג הגון וראוי לבתך והנך יכול לחזור לביתך רגוע ושליו כי קרובה ישועתך לבוא, רק זאת אבקשך שכשיהיו בשורות טובות האל נא בטובך להתקשר אלינו ולהודיענו.

מר פ. חזר לביתו שמח וטוב לב הן בצקלונו הבטחה ברורה על זיווג קרוב ונכון, מאמין באמונה שלימה בברכתה שתתקיים במילואה, לא עברו ימים מועטים והטלפון מצלצל בבית הרבנית, מר פ. נרגש כולו מספר הוא לרבנית איך שראו את ישועת ה' על כל צעד ושעל עד שזכו לגמור שידוך נכבד ויאה בשעטו"מ לבת השמחה ומאושרת, אך שאלה בפיו של מר פ. אנא אמרי נא לי את הסוד מהיכן יכולת לומר בוודאות כזאת שוודאי אמצא בקרוב שידוך לבתי, מאחר ששמעת בעצמך שהיא כבר מתגלגלת שנים רבות כך ועדיין לא הגיעה הישועה? תשובת הרבנית הדהימה אותו ביותר והוא התוודע למשהו שאכן ידע עליו אך לא העריכו כראוי, וכך אמרה לו, דע לך שלמעלה משלושים וחמש שנים שאני הולכת בכל יום בקביעות לכותל המערבי טרם שהאיר היום והנני שופכת נפשי בתפילות ותחנונים למען ישועות הכלל והפרט, ומקובלני שכאשר רצה הרה"ק רבי דוד'ל בידרמן מלעלוב זיע"א לנסוע לרבו ה"בית אהרן" זיע"א לא הרשה לו אביו הרה"ק רבי אלעזר מנדל בידרמן זיע"א לנסוע ואמר לו שהיות והוא מתגורר בירושלים הרי יש לו רבי – הכותל המערבי – ויכול ללכת שם כמה שירצה, אמר לו רבי דוד'ל אכן הכותל הינו גם רבי אך אני רוצה רבי שיענה לי וידבר אלי וזה אין לי כאן בירושלים, ענה לו אביו דברים מבהילים, "דע לך בני שאדם הראוי זוכה שהכותל אף יענה לו", סיימה הרבנית, כשאני מתפללת בכותל המערבי לטובת השני הנני מרגישה שאני נענית בתפילותיי שהרי אין לי שום אינטרס בזה רק שיהיה שמחה בעוד בית יהודי, ולכן הייתי בטוחה שברכתי תתקיים ותתגשם בזכות קדושת הכותל המערבי שהשכינה לא זזה משם.

הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א
רב העיר מגדל העמק וראש מוסדות מגדל אור
הרבנית גרוסמן ע"ה נפטרה בחודש האחרון ליל שב"ק זכור ט' אדר, במהלך השבעה כששמע בנה יבלחט"א הגאון רבי יצחק דוד שליט"א רב העיר מגדל העמק שרוצים להדפיס את הסיפור על אמו בעלון הנוכחי נהנה מאוד באמרו שאין מקום יותר ראוי לכתוב על קדושת הכותל ומעלת התפילה ליד שריד בית מקדשינו מאשר בגליון "מקום המקדש" המשמש בדואר לכל מי שרוצה שבקשתו תוזכר במקום הקודש והמקדש, וביקש להוסיף בשמו שידוע היה תמיד שהכותל המערבי היא הדואר המרכזי של כל התפילות של כלל ישראל וכל התפילות והתחינות של כל יהודי בכל מקום שהוא חייב לעבור דרכו, ולכן ציוה ה' לבנות את בית המקדש בהר המוריה ולא בהר סיני על אף ששם ניתנה תורה לישראל, אך ה' רצה שאף אחר שייחרב בית המקדש כשיבואו יהודים וירימו עיניהם לשמים במקום קדוש זה ייזכר להם זכות יצחק אבינו שפשט צווארו ומסר נפשו להשי"ת, וזכות זו תעמוד להם שהתפילות יתקבלו לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

כולל חצות "שומע תפילה" מי הוא זה ואיזה הוא?



הכל החל לפני כשלש שנים.

ראש הכולל הרב ראובן צבי כהנא שהיה מגיע מידי לילה לכותל המערבי מבחין ביהודי שמרוב בכי אינו מסוגל אפי' להתפלל, הרב כהנא מציע ליהודי ואוספים מנין יהודים במקום וביחד אומרים כמה פרקי תהלים עבור המטרה לשמה הגיע הנה היהודי, מסיימים בברכת מי שברך ומתפזרים כ"א לפינתו, כעבור כמה ימים מקבל הרב כהנא טלפון בו מזדהה היהודי ההוא מהכותל ומבקש לבשר לו שב"ה יש שיפור והמצב כבר נראה הרבה יותר טוב.
ראש הכולל הרה"צ רבי ראובן צבי כהנא שליט"א
מקבל את ברכתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל

לאחר שהרב כהנא מספר את הסיפור הזה לאביו בעל הגדולת מרדכי מספינקא זצוק"ל, מציע בעל הגדולת מרדכי לגבש מניין קבוע בכותל המערבי בכדי להיות לפה עבור אלו שאין בכוחם להתפלל ע"ע.

הרב כהנא מתייעץ עם הגאון הרב ר' שמאי גרוס שליט"א מחשובי הרבנים בירושלים עיה"ק, אשר מכוון את הכולל מיום הווסדו, הרב גרוס חיבר סדר תפילה מיוחד, ורגע לפני שהפרויקט יוצא לדרך עולה הרב כהנא לרבני ירושלים שליט"א בכדי לקבל את ברכתם, מרן פוסק הדור גאון ישראל ותפארתו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, אשר שומע על הרעיון ונהנה מהיוזמה החדשה ובירכו בברכת הצלחה, מבקש גם שילמדו במקום סדר קדשים לע"נ יהודים שנפטרו ערירים ואין מי שילמד עבורם ויאמר קדיש לע"נ, ועם קבלת ברכתו של מרן פוסק הדור זצ"ל יצא הכולל לדרכו.


חסד-של-אמת כל יום!      
ומכאן התגלגלה היוזמה: "חסד של אמת על יד שריד בית מקדשינו הכותל המערבי".

במשך שלוש השנים האחרונות מגיעים האברכים מדי לילה, בשעת חצות, ללמוד ולעסוק בתורה ביגיעה.
ראש הכולל שליט"א והאברכים החשובים
באמירת סדר התפילות עפ"י תקנתו של הגרש"ק גרוס שליט"א

כל אותם יהודים שלא נושעו ולא נפקדו בחייהם, ונפטרו במשך השנים, ראש הכולל שליט"א מקבל את השמות מבני משפחותיהם ולומדים משניות, וכן בעת סדר הלימוד בכולל, סדר קדשים בעיון רב, מזכירים את שמותיהם ומדליקים נר לעילוי נשמתם, וכן אומרים קדיש לאחר הלימוד.

גדולי ישראל שהפליאו את הדבר המיוחד הזה, הורו להוסיף גם שמות רבנים ותלמידי חכמים חשובים שהלכו לעולמם ולא הותירו אחריהם זש"ק, כדי להעמיד זכרם ולהיטיבם באחריתם.

לאט החלה היוזמה הזאת לתפוס תאוצה ופרסום רב, והגיעו בקשות שונות של תפילה לאחר הלימוד לרפואה ולישועה ולסגולה.

כאשר יהודים זכו לראות במו עיניהם ישועות רבות. הדבר החל להתגלגל ככדור שלג גדול יותר. כיום רבני הכולל לומדים בקביעות לעילוי נשמת רשימה ארוכה של יהודים שהלכו לעולמם, וכן מתפללים וזוכים לראות ישועות ונפלאות בזכות הלימוד במקום הקדוש הזה, בשעת רחמים ועת רצון.

תפלה לחשוכי בנים
בכל ערב ראש חודש!

באחד הלילות הגיע אל ראש הכולל יהודי ובדמעות שליש סיפר את כאבו אשר הוא נמצא במצוקה גדולה, לאחר חמש שנים של טיפולים ארוכים וציפיות כואבות ועדיין לא נושעו בזרע של קיימא. היה זה בערב ראש חודש וראש הכולל הבטיח לו להתפלל בשעה זו וביום זה עליו ועל ביתו. לאחר שיהודי זה הגיע להודות ולבשר את הישועה הגדולה שעשה ה' עימו, החליט ראש הכולל שליט"א, כי בכל ערב ראש חודש יתאספו כל רבני הכולל לומר תפילות ותחנונים, על כל אלו המצפים בכיליון עיניהם לישועה הגדולה שתבוא לשמח את ביתם הריק והשומם.

צריך לומר ולהזכיר כי עדכון שמות המבקשים הוא - חינם אין כסף.

שולחים שם ושם האמא למספר הפקס 077-4701107, והרבנים מתפללים עליהם בקביעות, ומזכירים את שמם בכוונה גדולה ובמתינות רבה עד לישועה הגדולה.